تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نگاهی به کودتای سوپر‌لیگ فوتبال اروپا| پرز موفق می‌شود یا یوفا؟

  • کد خبر: ۶۴۶۳۶
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نگاهی به کودتای سوپر‌لیگ فوتبال اروپا| پرز موفق می‌شود یا یوفا؟
تصمیم ۱۲ تیم بزرگ، فوتبال اروپا را به‌هم ریخته است و آنچه از همه چیز مهمتر است، اینکه در نهایت پرز و یارانش موفق می‌شوند یا یوفا و فیفا؟
به گزارش شهرآرانیوز؛ «امروز ۱۲ باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده‌اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپر‌لیگ، تحت مدیریت باشگاه‌های مؤسس آن موافقت کرده‌اند». این جملات، آغاز جنگی تمام‌عیار بین ارکان فوتبال اروپا و جهان با بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی بود؛ کودتایی که پیش‌از‌این در پشت‌پرده در جریان بود و اکنون عیان شده است. بر‌این‌اساس ۲۰ باشگاه شرکت‌کننده که ۱۵ تیم اعضای مؤسس سوپر‌لیگ هستند و یک مکانیزم انتخابی برای ۵ تیم دیگر که سالیانه بر اساس دستاورد‌هایی که در فصل قبل داشته‌اند، به این لیگ راه خواهند یافت. بازی‌ها میان‌هفتگی خواهد بود؛ در‌حالی‌که تمام باشگاه‌های شرکت‌کننده به رقابت در لیگ‌های داخلی خود نیز ادامه خواهند داد و حفظ تقویم مسابقات سنتی داخلی همچنان در قلب بازی‌های باشگاه حفظ خواهد شد.
 
آغاز سوپرلیگ از ماه آگوست در ۲ گروه ده‌تیمی که ۲ دیدار رفت‌و‌برگشت در خانه خود و خانه حریف برگزار خواهند کرد و ۳ تیم برتر در هر گروه مستقیما به یک‌چهارم نهایی صعود می‌کنند. تیم‌های چهارم و پنجم ۲ گروه در ۲ بازی پلی‌آف رفت‌و‌برگشت تکلیف ۲ جایگاه باقی‌مانده در یک‌چهارم نهایی را روشن خواهند کرد. شکل ۲ بازی رفت‌و‌برگشت حذفی برای رسیدن به فینال در پایان ماه مِی استفاده خواهد شد و فینال نیز در قالب یک مسابقه در زمینی بی‌طرف برگزار می‌گردد. گفته می‌شود توافق‌نامه‌ای بیست‌وسه‌ساله بین تیم‌های حاضر در سوپر‌لیگ اروپایی امضا شده و آن‌ها ملزم هستند که در این مدت در این بازی‌ها به میدان بروند.


«پرز» پدرخوانده کودتا

شش تیم لیگ‌برتری لیورپول، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام و منچسترسیتی به‌همراه سه تیم اسپانیایی رئال‌مادرید، بارسلونا و اتلتیکو‌مادرید و همچنین ۳ تیم ایتالیایی اینتر، میلان و یوونتوس، کودتاچیان این اتفاق بزرگ هستند که ایده‌پرداز آن فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید است؛ کسی که پیشنهاد‌دهنده این طرح جنجالی در سال‌های گذشته بود و حالا با توافقی که با آندره آنیلی، مالک باشگاه یوونتوس و مالکان آمریکایی منچستر‌یونایتد، قصد اجرایی‌کردن آن را دارد. طرحی که با مخالفت شدید یوفا و فیفا و بسیاری از بزرگان دنیای فوتبال مواجه شده و ۲ ارگان بزرگ فوتبال جهان تهدید کرده‌اند که بازیکنان حاضر در این مسابقات را از حضور در تورنمنت‌های ملی مثل جام‌جهانی و یورو محروم خواهند کرد.


با‌نک آمریکا حامی جدایی ۱۲ یاغی ثروتمند

طرح پرز و دوستانش بدون‌شک جنبه‌های مالی قدرتمندی دارد و حالا آشکار شده یک بانک آمریکایی پشت‌سر این ماجراست. بانک آمریکایی JPMorgan تأیید کرد که بودجه سوپرلیگ اروپا را با حضور ۱۲ باشگاه برتر فوتبال اروپا تأمین خواهد کرد. سخن‌گوی این بانک دیروز گفت: می‌توانم تأیید کنم که تأمین مالی این معامله به عهده ما‌ست، اما اکنون توضیح بیشتری ندارم.
گفته می‌شود که قرار است با هر یک از باشگاه‌های انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی حاضر در سوپرلیگ با پرداخت ۳.۵‌میلیارد یورو تسویه‌حساب شود.


موج مخالفت‌ها در جهان با سوپرلیگ

تصمیم ۱۲ تیم بزرگ اروپا آن‌گونه که تصور می‌شد، با مخالفت بسیاری از اهالی فوتبال مواجه شده است. غیر از یوفا و فیفا که در ساعت اولیه اعلام این طرح رسما مخالفت خود را اعلام و دست‌اندرکاران آن را به تحریم تهدید کردند، افراد و نهاد‌های مختلف نیز با این طرح مخالفت کرده‌اند.
بعد از یوفا و فیفا هر ۳ اتحادیه فوتبال کشور‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا این حرکت را محکوم کردند. باشگاه‌های بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند که گمان می‌رفت در بین این تیم‌ها باشند، با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند‌: ما به همان سنت‌های یوفا ادامه خواهیم داد. گری نویل گفت‌: از همه بیشتر از منچستریونایتد و لیورپول بیزار و منزجر شده‌ام.
 
آن‌ها به رقابتی می‌روند که دیگر نتوانند در آن سقوط کنند و حذف شوند؟ این مطلقا رسوایی است. سر الکس فرگوسن هم گفت: صحبت از سوپرلیگ یعنی فاصله‌گرفتن از ۷۰ سال فوتبال باشگاهی اروپا. در زمان حضور من در یونایتد، ما در ۴ فینال چمپیونزلیگ بازی کردیم و آن شب‌ها واقعا خاص‌ترین و استثنایی‌ترین شب‌ها بودند. کلوپ هم گفت: چرا ما سیستمی ایجاد کنیم که لیورپول برای ۱۰ سال پیاپی، مدام با رئال‌مادرید رو‌به‌رو شود؟ چه کسی می‌خواهد هر سال این را ببیند؟
گری لینه‌کر هم تیر آخر را زده است‌: حس می‌کنم این طرح سوپرلیگ در حرص و آز خود خواهد مرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->